Wednesday, January 19, 2011

BPM : Saya student IPG Kampus Darulaman


Sahabat Blogger : Pelajar IPG/Maktab Perguruan

Segmen ini buat untuk mereka yang bakal menjadi guru pada masa hadapan.. sebelum tu saya nak tanya IPG ngan maktab perguruan tu sama ke tidak? heheh, sori sebab tak tahu..


Kalau anda sedang belajar di situ dan bakal menjadi guru nanti, maka anda layak join segmen ini. macam mana nak join? 


Buat satu entri yang menarik. dalam entri tersebut harus ada:
  1. Tajuk entri "Saya Pelajar IPG ...... (nyatakan tempat anda belajar)
  2. Link blog ini
  3. Gambar anda bersama rakan sekelas 
  4. Nyatakan apa kursus anda ambil dan anda akan menjadi guru subjek apa nanti..
  5. Ceritakan pengalaman manis dan pahit sepanjang belajar untuk menjadi guru.. dan apakah perubahan yang anda mahu buat dalam sistem pendidikan negara sekarang ni? (wajib jawab ye)

Hehehehe... Setelah sekian lama BPM buat segmen nih,
Sy baru terkedek-kedek nak follow..huuu

2. Link Blog BPM

Ini link BPM : Sahabat Blogger Pelajar IPG

3. Gambar anda bersama rakan sekelas

Our Finale Dinner at Holiday Villa Hotel, Alor Setar




Pensyarah-pensyarah yang byk berjasa. Terima kasih ^_^


4. Nyatakan apa kursus anda ambil dan anda akan menjadi guru subjek apa nanti..

Kursus
PISMP IPG
Program Ijazah Sarja Muda Pendidikan

Course 
Sains / English / Physical Education

5. Ceritakan pengalaman manis dan pahit sepanjang belajar untuk menjadi guru.. dan apakah perubahan yang anda mahu buat dalam sistem pendidikan negara sekarang ni? (wajib jawab ye)

5 thn setengah menimba ilmu di perantauan utara Malaysia banyak mendidik sy tentang bagaimana untuk menjadi seorang guru, pendidik, pengajar, pemberi ilmu yang bkn shj mendidik anak bangsa Malaysia untuk berjaya dalam bidang masing-masing pada masa hadapan, sekaligus dapat menggerakkan Malaysia ke depan setanding dgn negara-negara maju yang ada sekarang. Malah, supaya golongan guru generasi baru spt saya dapat melahirkan anak bangsa Malaysia yang lengkap dari segi JERIS (Jasmani, Emosi, Rohani, Intelek & Sahsiah) seiring Falsafah Pendidikan Kebangsaan (FPK)

Okeh. Apesal macam gileeeeeee skema nih ??!
Gile sebijik mcm ayat esei untuk exam. Pergh !
Tapi apesal esei exam arituh ayat tak sepower nih la plak.. Haih.

7 beautiful judges:

Cik Mimie said...

wah, bestnyer..
semoga menjadi seorg guru yg cemerlang =)

Cik Shag said...

Wahh~ Bakal Cikgu lah ni? Ke dah jadi Cikgu dah? Hmph~ :P

puteri cahaya. said...

singgah sini dari Uitm.. salam kenai dik.. jom singgah blog akak http://ainblogger.blogspot.com/2011/01/saya-pelajar-uitm.html

:))))

HonEyBuNNy said...

salam ziarah cikgu....;-)

aleen aiden said...

wah,kemaen lagi ambek gamba.sampai terkangkang 2..hee

Eazy Izzuddin said...

wow!
gud luck!
hehe

Murni Afiqah said...

Salam kenal dari IPG Kampus Batu Lintang =)

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...