Tuesday, February 21, 2012

Demam Cupcakes !



Beberapa minggu nan lalu (lalu..lalu..lalu *ada echo sebab terlalu lama* :p)


Kakak senior kat tempat keja belanja satu cupcake
Nama cupcake tu Red Velvet
Sumpah tak tipu sedap gilakk !! :D
Serius sedappp oohh
Beli online kat Facebook Garam dan Gula (errr..ke Gula dan Garam eh..checkla sendiri. heehee)
And weeks after that bermulalah sesi gila mahu kek cawan
Beli cupcakes kat Pasar Malam Putrajaya (rujuk pada entry beli cupcakes tulis header blog tu ;)
Beli cupcakes kat tepi jalan on the way balik kerja
Curik cupcake rumate yang baru balik kelas buat cupcake (tapi tak sedapp..hakhak)
Kirim pada rumate beli cupcake kat online Garam dan Gula lagiiiii (suka sangat!!! XD)
Kejar Cookies Wagon (van pink amat cantik) kat Pasar Malam Putrajaya hari Jumaat

Memang tengah gila kek cawan ni! Huuuuu

PS : Pagi tadi baru makan kek cawan versi kampung iaitu bubuh dalam bekas kertas nipis tuuu..and kek pandan biasa jehhh.. tp name pun cawan kann..belasah jehh.. hehe

Kutip dari Cookies Wagon ;)

Pasar Malam Hari Selasa
Garam dan Gula (Search Facebook;)





The  most delicious Red Velvet Cupcakes!!! (from Garam dan Gula)


Monday, February 13, 2012

Kisah harus baca jika awak sedang mencintai seseorang :'(




Married or not you should read this...


“When I got home that night as my wife served dinner, I held her hand and said, I’ve got something to tell you. She sat down and ate quietly. Again I observed the hurt in her eyes.

Suddenly I didn’t know how to open my mouth. But I had to let her know what I was thinking. I want a divorce. I raised the topic calmly. She didn’t seem to be annoyed by my words, instead she asked me softly, why?

I avoided her question. This made her angry. She threw away the chopsticks and shouted at me, you are not a man! That night, we didn’t talk to each other. She was weeping. I knew she wanted to find out what had happened to our marriage. But I could hardly give her a satisfactory answer; she had lost my heart to Jane. I didn’t love her anymore. I just pitied her!

With a deep sense of guilt, I drafted a divorce agreement which stated that she could own our house, our car, and 30% stake of my company. She glanced at it and then tore it into pieces. The woman who had spent ten years of her life with me had become a stranger. I felt sorry for her wasted time, resources and energy but I could not take back what I had said for I loved Jane so dearly. Finally she cried loudly in front of me, which was what I had expected to see. To me her cry was actually a kind of release. The idea of divorce which had obsessed me for several weeks seemed to be firmer and clearer now.

The next day, I came back home very late and found her writing something at the table. I didn’t have supper but went straight to sleep and fell asleep very fast because I was tired after an eventful day with Jane. When I woke up, she was still there at the table writing. I just did not care so I turned over and was asleep again.

In the morning she presented her divorce conditions: she didn’t want anything from me, but needed a month’s notice before the divorce. She requested that in that one month we both struggle to live as normal a life as possible. Her reasons were simple: our son had his exams in a month’s time and she didn’t want to disrupt him with our broken marriage.

This was agreeable to me. But she had something more, she asked me to recall how I had carried her into out bridal room on our wedding day. She requested that every day for the month’s duration I carry her out of our bedroom to the front door ever morning. I thought she was going crazy. Just to make our last days together bearable I accepted her odd request.

I told Jane about my wife’s divorce conditions. . She laughed loudly and thought it was absurd. No matter what tricks she applies, she has to face the divorce, she said scornfully.

My wife and I hadn’t had any body contact since my divorce intention was explicitly expressed. So when I carried her out on the first day, we both appeared clumsy. Our son clapped behind us, daddy is holding mommy in his arms. His words brought me a sense of pain. From the bedroom to the sitting room, then to the door, I walked over ten meters with her in my arms. She closed her eyes and said softly; don’t tell our son about the divorce. I nodded, feeling somewhat upset. I put her down outside the door. She went to wait for the bus to work. I drove alone to the office.

On the second day, both of us acted much more easily. She leaned on my chest. I could smell the fragrance of her blouse. I realized that I hadn’t looked at this woman carefully for a long time. I realized she was not young any more. There were fine wrinkles on her face, her hair was graying! Our marriage had taken its toll on her. For a minute I wondered what I had done to her.

On the fourth day, when I lifted her up, I felt a sense of intimacy returning. This was the woman who had given ten years of her life to me. On the fifth and sixth day, I realized that our sense of intimacy was growing again. I didn’t tell Jane about this. It became easier to carry her as the month slipped by. Perhaps the everyday workout made me stronger.

She was choosing what to wear one morning. She tried on quite a few dresses but could not find a suitable one. Then she sighed, all my dresses have grown bigger. I suddenly realized that she had grown so thin, that was the reason why I could carry her more easily.

Suddenly it hit me… she had buried so much pain and bitterness in her heart. Subconsciously I reached out and touched her head.

Our son came in at the moment and said, Dad, it’s time to carry mom out. To him, seeing his father carrying his mother out had become an essential part of his life. My wife gestured to our son to come closer and hugged him tightly. I turned my face away because I was afraid I might change my mind at this last minute. I then held her in my arms, walking from the bedroom, through the sitting room, to the hallway. Her hand surrounded my neck softly and naturally. I held her body tightly; it was just like our wedding day.

But her much lighter weight made me sad. On the last day, when I held her in my arms I could hardly move a step. Our son had gone to school. I held her tightly and said, I hadn’t noticed that our life lacked intimacy. I drove to office…. jumped out of the car swiftly without locking the door. I was afraid any delay would make me change my mind…I walked upstairs. Jane opened the door and I said to her, Sorry, Jane, I do not want the divorce anymore.

She looked at me, astonished, and then touched my forehead. Do you have a fever? She said. I moved her hand off my head. Sorry, Jane, I said, I won’t divorce. My marriage life was boring probably because she and I didn’t value the details of our lives, not because we didn’t love each other anymore. Now I realize that since I carried her into my home on our wedding day I am supposed to hold her until death do us apart. Jane seemed to suddenly wake up. She gave me a loud slap and then slammed the door and burst into tears. I walked downstairs and drove away. At the floral shop on the way, I ordered a bouquet of flowers for my wife. The salesgirl asked me what to write on the card. I smiled and wrote, I’ll carry you out every morning until death do us apart.

That evening I arrived home, flowers in my hands, a smile on my face, I run up stairs, only to find my wife in the bed -dead. My wife had been fighting CANCER for months and I was so busy with Jane to even notice. She knew that she would die soon and she wanted to save me from the whatever negative reaction from our son, in case we push through with the divorce.— At least, in the eyes of our son—- I’m a loving husband….

The small details of your lives are what really matter in a relationship. It is not the mansion, the car, property, the money in the bank. These create an environment conducive for happiness but cannot give happiness in themselves.

So find time to be your spouse’s friend and do those little things for each other that build intimacy. Do have a real happy marriage!

If you don’t share this, nothing will happen to you.

If you do, you just might save a marriage. Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up.


I shared this from this LINK

Saturday, February 11, 2012

Buat Fatah yang jauh...


*********


Entry ini adalah hasil galian draft tahun lalu
Hi hi..
Banyak juga entry yang tak TERpost lagi rupanya
So ini adalah salah satunya . He he

So serius entry hari ini takde langsung kaitan dengan hati atau perasaan hari ini
Cuma sayang nak delete so sy post kan lah ye.

PS buat Fatah : Kalau awak baca, jangan terkejut pulak entry ini emo sikit. Ini draft lama-lama. Mungkin waktu ni saya merajuk dengan awak kut :P.

PSS buat readers : Sila jangan menyampah pulak baca PS atas ni yek :P. Ha ha!

*********

Buat awak...
Dengarkanlah........


video

Tuesday, February 7, 2012

Hati 2



Quote :


When a girl says :

"OK"
"Its fine"
"You dont have to worry"



What she means is actually :

"Its not not OK, Im hurt"
"Its not fine, you should notice Im about to cry"
Somebody should be worry because she is being really hurt inside, if only you can see her heart is bleeding.



The conclusion is :

SHE REALLY NEEDS YOU



What you can do is :

GO HUG HER !

Sunday, February 5, 2012

Tuhan tolong jaga orang-orang yang ku sayang








Saat tiada lagi waktu untuk kita berjalan seiring
Saat tiada lagi waktu buat kita berkongsi cerita girang
Cukup saja ku rapatkan jari jemariku …. Menangkupnya ….
Lalu mendoakan dirimu ….
Dengan cara itu, aku memohon
Memohon agar DIA selalu jagamu

Tuhan
Jagakan dia untukku
Jagakan dia agar airmatanya tak lagi jatuh
Jagakan dia agar cintanya selalu penuh
Untaikanlah senyuman di bibir manisnya
Terangkan cahaya matanya
Hangatkan hari-harinya agar selalu ceria
Sinarilah malamnya agar tidurnya lelap
Beri dia mimpi-mimpi indah
Aku mohon ….
Tuhan… Jagakan dia untukku


PS : Untuk mak, abah, adik :)
PSS : Untuk dia yang bakal menjadi imam ku :')

Saturday, February 4, 2012

Something every Muslims should take note! Kahwin tak perlu belanja besar, cukuplah dengan akad dan nikah





SANTAI: petang-petang gini, best kalau kita bercerita, sebab admin ada satu cerita yang boleh sama-sama kita jadikan satu teladan: Saya berusia 21 tahun, dan sudah berkahwin. Masih muda bukan? Suami saya berusia 23 tahun. Juga masih muda. Kami berdua masih belajar. Jadi, mengapa berkahwin? Kalau ikut kata mak ayah, “Nak bagi bini makan apa? Pasir?” Perjalanan cinta saya tidak mudah. Sebelum berkahwin, saya pernah teruk dikecewakan bekas kekasih. Dia minta masa 3 tahun dari tarikh kami ‘declare’, untuk bersedia untuk berkahwin. Hampir 3 tahun, saya ditinggalkan untuk perempuan lain. Kecewa…? Sudah tentu. Jujur, saya hampir bunuh diri. Saya mengalami tekanan hidup sehingga tidak berhubung dengan dunia luar. Tapi selepas itu baru saya sedar kehadiran suami saya yang sudah 4 tahun menunggu peluang. Pada mulanya, saya ingat sekadar ‘cinta rebound’, tetapi selepas 2 bulan berkenalan dan bercintan, suami saya melamar untuk berkahwin. Pada mulanya, saya ingat satu gurauan. Akhirnya si dia berani menghubungi ayah saya dan minta izin untuk berkahwin kerana takut kehilangan saya lagi. Ayah saya pun dahulu berkahwin ketika belajar; ketika beliau tahun 1 peringkat ijazah. Suami saya pelajar perubatan tahun 3, dan saya cuma tinggal 2 bulan untuk mengakhiri pengajian. Ayah saya bersetuju memandangkan saya sudah kecewa, takut juga pisang berbuah dua kali. Akhirnya, kami berkahwin. Dengan mahar RM 200, sebentuk cincin emas, tiada hantaran, tiada majlis, kami bernikah. Simple bukan? Kenapa perlu pening? Kalau anda lelaki, anda mesti ingin berikan segala yang terbaik untuk bakal isteri anda. Dan, kalau anda perempuan seperti saya, semestinya inginkan hantaran yang tinggi (lulusan ijazah sekarang, hantaran RM10K ke atas). Perlu tidak? Maaf perempuan, kalau terasa. Saya bukan jual diri, saya tidak perlukan hantaran RM10-20K. Saya tidak letak harga untuk nilai diri sendiri dan harga cinta saya. Ini masalah kalau kita kahwin cara Melayu; bukan cara Islam. Saya perempuan lulusan ijazah, saya ada tulang 4 kerat, dan saya boleh berusaha, kenapa perlu mengharap dengan lelaki? Suami bukan untuk dibebani, tapi untuk disenangi. Isteri bukan untuk dibeli, tapi untuk dikasihi. Kos kahwin sekarang paling rendah pun RM20K serba serbi. Hantaran, majlis, belum baju, pelamin. Tapi cuba fikir, perlu tidak? Baju raya kan masih ada, cantik lagi. Kasut raya pun masih baru. Kenapa perlu buat majlis di hotel, dewan orang ramai kan ada? Kalau rasa sangat mahal untuk katering, boleh upah orang masak, tinggal sediakan bahan dan peralatan. Bersanding tak perlu, buat penat badan duduk macam tunggul depan orang. Bagaimana pula hukumnya mempamerkan diri (bab aurat dan sebagainya) di hadapan khalayak ramai tatkala bersanding? Fikir2kan lah sendiri... “Seganlah. Nanti orang kata apa.” “Isk, buat malu belajar tinggi-tinggi, tak dapat hantaran.” Hai, ni mentaliti Barat. Bagi yang beragama Islam, ingat rukun nikah. Tanggungjawab selepas kahwin yang penting. Lebih baik duit sewa pelamin jadi duit persiapan untuk anak pertama. Prioritikan penggunaan duit anda. Kos bersalin bukan murah. Kalau di hospital kerajaan, paling kurang perlu ada RM400-500. Tapi di hospital swasta, minimum RM2000. Kos ada anak sangat tinggi sekarang. Pernah cuba lihat harga setin susu bayi di pasar? Harga lampin pakai buang? Dan sekarang, anda masih terfikir pelamin itu penting? Ini tak kira duit nak beli kenderaan, beli rumah. Pening!! Jadi jangan bebankan diri anda dengan majlis perkahwinan yang membazir dan tidak perlu. Saya bahagia sekarang. Boleh keluar dengan suami tanpa rasa takut dan malu, disentuh lelaki bukan mahram. Dan suami saya tidak perlu takut saya diambil lelaki lain seperti dahulu. Apa semua yang pasangan bercinta lakukan, kini kami lakukan dengan halal. Dan kami boleh lakukan lebih dari itu, dengan halal. Tidak perlu risau. Kami aman dan bahagia. Saya dan suami masih bercinta. Masih belajar mengenal sesama sendiri. Dan percayalah, tak guna bercinta lama-lama. Seganlah keluar dengan pasangan yang tidak halal untuk anda. Saya dan suami, masih seperti pasangan yang baru bercinta. Saya mampu tanggung hidup sendiri, kerja dan cari duit sendiri. Buat apa menyusahkan suami? Dan suami berusaha belajar bersungguh-sungguh (bagi pelajar perubatan, anda faham maksud saya), untuk mendapat keputusan yang cemerlang. Saya tahu ego lelaki tercabar, tetapi saya jujur cintakan suami saya. Saya tak ingin jadi beban, cukup asal dia berasa senang dengan saya. Tidak perlu nafkah yang besar, semampu yang ada saya terima. Bakal-bakal isteri sekalian, bersyukurlah dengan suami anda. Dan bakal-bakal suami sekalian, hargai isteri kamu. Terima kekurangan dan kelemahan pasangan anda. Persamaan membina keserasian, perbezaan itu melengkapkan. Rezeki Tuhan ada di mana-mana. Jangan putus asa. Berkahwinlah! Semoga anda semua merasa tenang dan bahagia. “Dan antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan-Nya dan rahmat-Nya bahawa Dia menciptkan untuk kamu (wahai kaum lelaki) isteri-isteri daripada jenis kamu sendiri, supaya kamu BERSENANG HATI dan hidup MESRA dengannya, dan dijadikan di antara kamu (suami isteri) perasaan KASIH SAYANG dan BELAS KASIHAN.” (Surah Ar-Rum, 21)


Taken from FB Harimau Malaya 

Thursday, February 2, 2012

Counterback entry for you (with love)



Kerana apa aku mencintaimu?

Jika kau mahu jawapannya, maaflah, sampai bila-bila pun aku tidak dapat memenuhi permintaan itu. Kerana aku tiada jawapan untuk itu
Aku sendiri tidak tahu kenapa aku mencintaimu, sungguh, aku tak tahu !

Satu pujangga telah berkata

Jika cinta kerana rupa
Itu bukan cinta, itu nafsu
Jika cinta kerana harta
Itu bukan cinta, itu gila pada kekayaan
Jika cinta kerana suara
Itu bukan cinta, itu keasyikan
Tetapi jika engkau tidak punya punca mengapa kau jatuh cinta
Maka itulah cinta yang SEBENAR !


“Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan disentuh dengan zahir tangan. Ia adalah sesuatu yang hanya dapat dirasai dari dalam hati..” Pakar Cinta Blog

Biar sampai ke bintang sayang


Mood malam ni nak ke bintang
Malangnya tiada bintang :'(
Mood nak ke bulan
Bulan tak mahu muncul :'(
Mood nak menongkah cantiknya malam
Tapi malam tak dapat disusuri kerana warnanya sangat hitam,pekat :'(

_________________________________________________________________________________


Lirik Lagu Biar Sampai Ke Bintang – Asmidar

Biar mimpi mimpi kita
Jejak sampai ke bintang
Walau harus menggapai awan
Menongkah arus ini

Aku tak berundur dengan mudah
Tapi mimpi ini harus aku
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Untuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini

Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Untuk mebawa mimpi-mimpi kita

Biar mimpi sampai ke bintang
Kerna kita semua tahu
Kerana ini impian
Setiap satu dari kita

Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Untuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini

Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Untuk mebawa mimpi-mimpi kita
Menuju ke bintang

Wednesday, February 1, 2012

Hati






Berhentilah menangis duhai hati
Ingatlah Allah sentiasa ada walau ketika kamu melupai DIA
Kembalilah padaNYA, kembali mencintaiNYA
Hapuskan airmata kesedihan kamu kepada percaturan dunia
Jangan meratap atas kekalahan kamu kerana cuba memenangi permainan dunia
Kembalilah kepada DIA
Mengadulah kepadaNYA
Hapuskan airmatamu....tukarkannya menjadi senyuman
Nescaya dunia akan kalah tatkala melihat kamu dapat tersenyum di kala takdir tidak menyebelahimu..

BERHENTILAH MENANGIS ....





Dilla
2.11 pm
Apartmen 5R6, Putrajaya

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...