Tuesday, August 31, 2010

Reunion


Fatah pegi KL
Die attend 1 majlis buka puasa kwn2 lama sekolah die 
Nama restoran tuh ialah Restoran Sabak, Gombak.
( Ain Jamil, nape aku mcm penah dgr eh name restoran nih?? )

Sebut psl reunion Fatah nih...
Teringat pulak psl REUNION aku
Honestly, sejak aku kuar dr SEMASHUR TERCINTA
Aku xpenah lg berkesempatan utk attend mane2 reunion
Aku bkn xnak pegi
Tapi akan ade saje halangan menimpa

Seperti

1) Abah x bg izin nak pegi
2) Dahlah abah x izin nak pegi, mase tuh kete pon abah x bg lagi so mmg xde transport (nak harap abah hantar mmg x lah sbb dh x bg pegi kan)
3) Study jauh kt kedah nih. Reunion sume kt KL (dah kate skolah pon area KL)
4) Busy dgn study
5) Mcam xbape nak ade kwn2 yg rapat dlm kelompok reunion yg pegi tuh (Maklumlah, kite bkn rapat dgn sumeorg kan)
6) Bukan waktu cuti yang pjg (sbb kalau cuti pndek camne nak pegi. Kedah-KL bkn seminit)
7) Xde mood (nih alasan plg xleh pakai)
8) Ade hal2 lain cthnya abah dah buat appointment dlu nk mntak tlg bwak die g klinik ke, shoping2 ke..
9) X sehat (obvious sgtla. Nih alasan xleh elak)
10) Mmg nak pegi sgt tapi xleh pegi atas alasan2 selain di atas. hehe.

So kwn2..
Mulai next year 2011
Aku akan pergi
and DEFINITELY kan pegi 

sebabnya

1) Aku dh abeh belaja (yahoo!)
2) Aku dh ade kete sndri (dh masuk 2 thn dh ade kete sebenanye)
3) Aku posting KL/ Selangor/ Putrajaya
4) Aku ade boifren dah..( nih alasan xleh pakai jugak nih. hehe)
5) Aku dh dpt greenlight sepenuhnya dari abah (janji x blk mlm)
6) Sebab2 lain selain di atas. hehe

So guys..
korang jgn x buat plak apa2 jenis reunion thn dpn
Sedeh aku karang..

Notakaki : Rindu encik Fatah yg sedang busy berreunion di Restoran Sabak, Gombak skrg.

Saket Kepala lagi :(((



Fatah kejut bangun sahur around 4.30 pg
Dia kate rindu sbb semalam masing2 busy and xsempat bergayut
Bangun2 pagi nih terus kene sentap dgn saket kepala yang amat
Rase tegang dari atas kepala, ke tepi mata, ke bebola mata sampai ke belakang leher
Sebelah kiri jeh pulak tuh yg saket
X tahu lah sbb ape..hurm..

And after sahur gayut kejap menghabiskan baki2 kredit yg Fatah bg
And Fatah suruh tido sbb dia risau saket kepala sy x kebah2

So pg tadi terjaga sbb abah call
Abah tanye hari ape nk balik sbb abah nk kirim duit minyak ^____^
hehe...best!
Tapi saket kepala masih xkebah lg :(((
And tdo blk bangun pukul 12.00 tengahri masih saket kepala lagi :(((

Adoi!!
Saket kepala ku....

Merdeka !!



Merdeka !
Merdeka!
Merdeka !

Selamat Ulangtahun kemerdekaan yg ke 53 wahai Malaysiaku tercinta...

Dan

Selamat Malam wahai cintaku sayang, Abdul Fatah Abdul Kadir

I Love You sayang

Monday, August 30, 2010

Fatah Buat Sweet lagi

Hehe..
pagi nih Fatah kejut bangun sahur
and cian dia sbb sy sgt2 liat nak bangun
sory syg..:)

dan pg nih after abeh sahur Fatah call
mcm biasa dia akan kata " syg, saya rindu awaklah"
and mcm biasa saya akan jawab " syg, i miss u more"
di selangi dgn bunyi kiss..hehe

dan after dia letak call masuk satu text
and text tuh dr fatah sendiri
(die mmg mcm tuh, after letak call jeh mesti dia bg text :)
and dia gitau theres something he's posted on my FB wall
and sy pun dgn segeranya switch on pc
(like mcmlahh esok2 xleh on pulak kan tp mmg dilahirkan tanpa kesabaran yang tinggi. hehe)
and there u go...
Fatah mmg sgt2 sweet
die bagi satu video
Jum kite dengar same2...


video 


Bila Rindu by VE

Kekuranganku ..............



Ku memang tak seperti mentari
Yang begitu terang dan menyinari
Tapi ku punya lubuk hati
Yang sanggup tuk mencintai

Ku memang tak seperti rembulan
Menerangi malam dengan sinarnya
Tapi ku punya perasaan
Tuk bisa ungkapkan cinta

Ku memang tak seperti bintang
Menghiasi gelapnya malam
Ku memang tak sempurna
Kerana kesempurnaan hanyalah milik-Nya

Tapi ku punya secercah harapan
kan bisa berguna bagi semua insan
Menerangi mereka dengan cinta
Menghiasi alam dengan rasa 

Sesungguhnya ku punya satu hati
Yang sanggup mencintai
Lengkap bersama segunung pengorbanan
Yang ku sanggup tempuhi sehingga mati

Abdul Fatah Abdul Kadir
Aku cinta kamu

Puisi untukmu bakal pendukung hidupku

Dear sayang :)
This is written for u.
I love you.



Suamiku…
Usah gusar
Bila melalui jalan sukar
Kerana kita harus sedar
Hidup tidakkan mudah
Jika semangat kita lemah…

Suamiku…
Usah membisu
Jika ada rasa terbuku
Bukankah kita ditakdirkan bersatu
Berkongsi rindu dan sendu
Kerana kita harus tahu
Beratnya beban menanggung pilu…

Suamiku…
Memang tidak mudah
Untuk memulakan alam baru ini
Tetapi kita tongkah dengan seribu tabah
Dan…semusim sudah kita bersama
Semua yang pahit jadi indah
Bila haluan kita searah…

Suamiku…
Menjelang malam ini
Ingin kupinjam cahaya bintang
Biar ia menyinar
Hingga ke siang
Kerana kilaunya adalah
….KASIH SAYANG ISTERIMU…

Sunday, August 29, 2010

Saket Kepala


Sejak dua menjak nih selalu sgt saket kepala datang
Mata pun jadi kabur2 ciket...
Keje semakin banyak yang datang
Kene settle forum EDU 3109 la.. Kene wat rumusan artikel EDU 3108 la.. Kene wat essay untuk forum lagi.. Kene wat ISL.. Kene wat tutorial lagi.. Kene wat ACTION RESEARCH !!
Psl ACTION RESEARCH tuh yg plg wat aku stress sgt2..!
Ya rabbi.
Sgt pening... Ya Allah....

Buat Bakal Pendukung Hidupku

Fatah dan Fadhilah
The Groom and The Bride to be
{^_________^}

 
Suke sgt2 picture nih !
Terbayang2 kat mata 2 pasang pengantin nih jadik gamba kite berdua ^_________^
Bahagia sgt !

Buat Fatah

Bahagia Yang Amat ^_____^



Semalam kami bergaduh
ala...hal kecik aje...
And smalam jugak kami leraikan..
Mmg rase sedih sgt smalam sbb x dpt manje-manje dgn dia
And x dpt msg x dpt call...
Tapi itulah dia...kesabarannya dalam melayan kerenah pelik saya yg sgt tinggi
Buat sy semakin sayang dan yakin dialah cinta mati sy smpai bila2..Amin

And smalam jugak sy ade tnye dia
"awak sayang...awak ade jenguk x blog sy?"
And die menjawab " X perlu gtau sy akan selalu tgk blog awak sebelum sy buke ape2 page pun dlm internet"
^___^
Gembira.
Bahagia amat !

And semalam dia ade jugak komen psl blog sy
 
Dia   : Awak..awak asyik letak psl kisah2 sedih yang jadik aje. Awak x pernah letak kisah2 romantik kita.
Saya     : Hurm..sorylah sayang... Bila happy idea sy tetibe hilang. Sy xtau nk tulis puisi ape bila sy sgt happy.
Dia   : Pastuh nnti mesti readers ingat teruk sgt sy nih selalu buat awak sedih. Dah sume isi blog ckp psl moment sedih aje.
Saya     :...................... (berfkir sejenak). Betul jugak ye.. Kecian awak kan? Padahal sy sebenanye sgt2 happy dgn awak.
Dia   : Sy x kesah. Cume sy takut org lain fkir ape pulak.
Saya     : Okeh sayang. After dis i would tell about our happiness and segala kebahagiaan yang kita kongsikan ^___^

Saturday, August 28, 2010

Rindu VS Airmata




Rindu...
Sakitnya tiada ubat
Manisnya kalah si ibu gula
Dalamnya tidak tercapai untuk diukur
Indahnya membuatku mahu terbang tinggi di awan
Isinya ada cinta, ada kasih, ada sayang...

Airmata...
Menjadi teman di masa kesedihan
Menjadi sahabat ketika rasa sendirian
Kedatangannya selalu tidak diundang
Tetapi amat menyenangkan bagi hati-hati yang telah terluka
Menjadi kekuatan pada wanita-wanita yang tahu menghargainya

Rindu dan Airmata..
Ketika aku rindu..maka akan ada airmata
Mana mungkin aku coret Vs di antara mereka
Sesungguhnya mereka saling memerlukan...
Ketika aku rindu...airmata hadir menemani selalu..
Sesungguhnya...aku sangat sayang mereka....
Manisnya hanya aku saja yang rasa..
Pahitnya biar aku saja yang tahu..


Aku rindu HATI aku..
Airmata ada juga sekali-sekali menemani rindu ini......


(Abdul Fatah Abdul Kadir)

Masih Tidak Pulang-Pulang


Sekarang sudah jam 11.30 malam tepat
Tetapi HATI SAYA MASIH TIDAK PULANG-PULANG
Rindu semalam masih tidak berbalas
Hari ini pula jadi perkara macam ni
Hurm........

Apa yang akan jadi....................
Adakah saya tidak layak mendapat lelaki sebaik dia.....
Adakah saya bersalah pada mana-mana makhluk bernama lelaki didunia ini sehinggakan diri ini tidak bisa memiliki insan sehebat dia.................
Adakah.....
Adakah..............

Sejuta maaf pun tidak berguna...
Kerana apa yang tinggal cuma amarah....
Maafkan saya HATI...
Saya lukakan awak lagi hari ini...
Akibat kebodohan saya hari ini....
HATI SAYA TELAH PERGI MASIH TIDAK PULANG-PULANG...

Saya rindukan HATI SAYA...
Kembalilah...

A.W.A.K C.I.N.T.A.K.U

Bagus sgtkah dia?


Dia tak cantik
Tapi dia sgt indah dari iris mataku
Kerana indahnya dia aku jatuh cinta

Dia tidaklah sehebat mana
Tapi dia yang terbaik yang pernah aku jumpa
Kerana baiknya dia aku jatuh cinta

Dia tidaklah sangat sempurna
Tapi dia menyempurnakan aku dan hidup aku
Kerana dia menyempurnakan maka aku jatuh cinta

Dia tidak pandai memujuk
Tapi pujukannya cukup untuk membuat 1000 tahun dukaku pergi
Kerana pujukan itu maka aku jatuh cinta

Dia tidak pernah meresahkan
Kewujudannya membahagiakan seluruh tubuhku
Senyumannya menjadikan hari-hariku berbunga
Kata-katanya bisa menjadikan aku rebah kecairan memujanya
Aku sungguh-sungguh telah jatuh cinta padanya.....
Aku cintakan kamu Abdul Fatah bin Abdul Kadir.

Sungguh aku cinta kamu....
Maafkan kebodohan ku tempoh hari.......

Salah Cakap


Saya tersalah cakap pagi nih
Saya ingat dengan berahsia saya akan selamatkan hubungan saya
Sbb benda yang saya rahsiakan x jejaskan apa pun pada hubungan kami
Tapi entahlah...

Pendirian dia
baik berterus terang. baik ceritakan aje semuanya walaupun bakal menyakiti hati satu sama lain. baik luahkan saja apa yang terjadi walaupun tahu ianya salah. dalam erti kata lain baik kita jujur dgn si dia supaya si dia pun akan jujur dan cerita segala-galanya dengan kita.
Hakikatnya
hati saya sakit apabila dia terlalu jujur sehingga menceritakan semuanya yang jadi dalam diari harian dia. kadang-kadang ada sesetengah benda yang dia perlu rahsiakan demi saya untuk mengelak daripada saya kecil hati.

Pendirian saya
pada saya, jika sesetengah benda itu perlu kita rahsiakan demi untuk menjaga hati dan bukan tujuan menipu pasangan haruslah diamalkan. kadang-kadang satu-satu rahsia tuh tidak akan jejas apa-apa di dalam perhubungan selagi kita jujur dgn dia. ada sesetengah benda yang patut untuk kita diamkan demi untuk tidak melihat dia sedih atau kecewa.

Hakikatnya
Si dia tidak suka. malah saya dianggap menipunya dan kepercayaan yang diberikan semakin menipis terhadap saya. saya bukan berniat yang tidak baik atas hubungan ini, tetapi saya cuma mahu selamatkan hubungan ini biar mekar seperti biasa. mungkin pada dia saya menipu tapi pada saya sesuatu yang tidak patut dia tahu dan tidak penting sememangnya perlu dilupakan daripada isi-isi perbualan antara saya dan dia

Saya sayang awak :(




:((


......................................sunyi......................................

skrg sudah jam 1.32 am

tetapi hati masih tidak pulang-pulang

terlalu sibukkah hati saya hari ini?

akal saya menjawab bagi pihak dia : " ya..hati kamu sedang sangat sibuk "

" jadi, sila berfikiran positif ye hati. lagipun, blog ni kan ada untuk temankan kamu "

hati : " :)) "

10 Petanda Dialah Jodoh Kita



Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

 p/s: sebarkan ilmu walau dengan satu ayat..

Friday, August 27, 2010

Kiriman dari seorang teman

Dari FACEBOOK wallpost

bertarikh 27 Ogos 2010, 9.05 p.m

 

Dari Liana Hany  

 

ku temukan dalam pencarian


cinta sejati untuk hidupku


kurang lebih yg spt dia


ku harap dia dlm cintaku......

Tak Biasa Lagi :(



Sejak dari mula kami berkenalan, kami x pernah berjauhan mcm nih.
Maksud berjauhan kat sini bukanlah dari segi jarak, tetapi dari segi kurangnya kami ber'sms' dan gayut.
Setiap hari pasti akan ada lebih dari 3 kali kami bergayut yang mana lebih sejam setiap kali dan lebih dari 30 kali kami saling membalas sms.

Tetapi hari ini...
Bermulanya satu benda yang akan jadi kebiasaan yang aku masih TAK BIASA LAGI untuk hadapi..
kesibukan dia..
Ye..hari ini dia sgt2 sibuk sehinggakan sms dari 30 kali hanya menjadi 3 kali....
panggilan telefon yang selalunya lebih dari 3 kali sehari telah menjadi 3 kali seminit setiap kali :(
Sedih sgt hari ini xtau nak kata......

Awak...
Saya masih TAK BIASA LAGI..
Macamana saya jadikan benda yang saya TAK BIASA jadi biasa awak.,..
Saya sangat rindukan awak hari ini
Tapi, saya juga tahu yang awak bukannya sengaja nak tinggalkan saya
Awak pun ade tanggungjawab nak diselesaikan..
dan saya tahu awak pun TAK BIASA kan..
Sebab saya dapat rasa walaupun dari jauh..

Saya sayang awak..
Abdul Fatah Abdul Kadir
:))

Ambush !!

Add caption
hehe...
Fatah kesayangan telah mengambush blog sy secara officialnye
:)
okeh...itu aje berita dari saya
*mcm lah besar sgt berita nih kan nak bising2*
huhuhu

Sy sayang kamu Fatah.
:))))

Bocorkan Rahsia ^__^

Asyik sebut bahagia aje kan
X pernah pun nak kongsi dgn siapa sy bahagia..hee**
So hari ini sy nak bocorkan 1 rahsia
Siapakah gerangannya yg byk menyumbang kpd kebahagiaan sy sejak akhir-akhir ini..

jeng....jeng....jeng....

hehehehehehhehehee....inilah dia gerangan orgnye..
aloloo...malu-malu pulak die eh..


masih lagi malu nampaknyeee
hehehehehe....
takpe-takpe....
kite tgk gamba seterusnya...



okeh.
sekarang dia xmalu dah.
shomell x??
hehehehe...sgt shomell kan sayang saya ni?
okeh, terima kasih krn memuji. :)

Afik, ^___^, Naza
Kawan-kawan baik encik Fatah sy..:)

Buat kamu wahai bakal pendukung hidupku

Seorang gadis menulis surat untuk calon suaminya dan menyimpannya di atas awan. Ini isi suratnya :

Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…

Bakal suamiku …
Apa khabarnya imanmu hari ini? Sudahkah harimu ini diawalkan dengan syukur kerana dapat menatap kembali fananya hidup ini? Sudahkah air wudhuk menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini tengah kau genggam?

Bakal suamiku…
Aku yakin Allah pun mencintaimu sebagaimana Dia mencintaiku. Aku yakin Dia kini tengah melatihmu menjadi mujahid yang utuh, hingga akupun bangga memilikimu kelak.
Apa yang kuharapkan darimu adalah ketulusan dan kjujuran. Semoga sama halnya dengan dirimu. Kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku, hanya sia-sia yang dapati. kerana aku bukan perawan yg indah rupa parasnya..aku sekadar seorang hawa yang sederhana..
Aku masih haus akan ilmu. Namun berbekal ilmu yang ada saat ini, aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhaan Allah dan dirimu, suamiku.

Saat aku masih menjadi asuhan abah dan emak, tak lain doaku agar menjadi anak yang solehah, agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat. Namun nanti, setelah menjadi isterimu, aku berharap menjadi pendamping yang solehah agar kelak di syurga cukup aku yang menjadi bidadarimu, mendampingi dirimu yang soleh.

Aku ini pencemburu kuat. Tapi kalau Allah dan Rasulullah lebih kau cintai daripada aku, aku rela. Aku harap begitu pula dirimu.

Pernah suatu ketika aku membaca sebuah kisah; “Aku minta pada Allah setangkai bunga segar, Dia memberiku kaktus berduri. Aku minta kepada Allah kupu-kupu yg indah, Dia beri aku ulat berbulu. Aku memberontak, aku kecewa.. Betapa tidak adilnya semua ini.
Namun kemudian kaktus itu berbunga, sangat indah sekali. Dan ulat pun berubah menjadi kupu-kupu yang teramat cantik. Itulah jalan Allah, indah pada waktunya. Allah tidak memberi apa yang kita inginkan, tapi Allah memberi apa yang kita perlukankan.”

Calon suamiku yang di rahmati Allah…
Apabila hanya sebuah pondok menjadi bahtera pernikahan kita, takkan ku namai dengan pondok derita. Karena itulah markas dakwah kita, dan akan menjadi indah ketika kita hiasi dengan cinta dan kasih.

Ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam dari pernikahan kita, Bantu aku untuk bersama mendidiknya dengan harta yang halal, dengan ilmu yang bermanfaat, terutama dengan menanamkan pada diri mereka ketaatan kepada Allah SWT.
Bunga akan indah pada waktunya. Iaitu ketika semuanya mekar menghiasi taman. Maka kini tengah kupersiapkan diri ini sebaik-baiknya, bersiap menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku.
Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik. Meski bukan umat yang terbaik, tapi setidaknya menjadi yang terbaik disisimu kelak.

Calon suamiku…
Inilah sekilas harapan yang kuukirkan dalam rangkaian kata. Seperti kata orang, tidak semua yang dirasakan dapat diungkapkan dengan kata-kata. Itulah yang kini kuhadapi. Kelak saat kita tengah bersama, maka disitulah kau akan memahami diriku, sama halnya dengan diriku yang akan belajar memahamimu.

Wassalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…

hidup ini indah bila engkau selalu hadir di sisiku setiap waktu, hingga aku hembuskan nafas yg terakhir

Aku yakin kaulah yang aku perlukan, tuntunlah aku bersama dlm menggapai cintaNYA

(Abdul Fatah Abdul Kadir)

Sy amat BAHAGIA

SMS dr dia yang buat hari2 sy gembira

1) Awak selalu buat sy tersenyum
2) Awak, sy syg awak
3) Awak, sy rindu kut
4) Awak buat hidup saya sempurna
5) Awak, saya sangat bahagia bila dengan awak

and plg gembira smpai rase nk lompat tinggi2 smpai awan ialah bila dia kata

Awak, sudikah awak jadi isteri sy?

huhu.......SUDI SGT!!!!!!

Monday, August 16, 2010

Entahla

Hye korg sume
lame dh rasenye xtulis blog
sejak aku ade mr.tebu..asyik busy ngadp nokia membalas msg dia ^_^
aku nk cte ape eh
aku nk korg kongsi kebahagian aku okeh x?
aku sgt2 bahagia skrg
nak bgtahu bahagia yg camne pon xtahu nak kate
unspeakable ^_^

baru 2 minggu aku bersama dgnnya
tp aku rase mcm bertahun dh bsama
Awak, sy sgt2 bahagia...:)

Thursday, August 12, 2010

Permulaan Bahgia

Jika semalam
sy bersedih krn telah mengecewakan hati seseorang yang sgt2 mengharapkan sy sbg cinta sejatinya
maafkan sy abang
kita tidak serasi
terlalu byk sy makan hati
terlalu byk yang tidak mungkin akan terjadi di antara kita
apa guna kita bercinta jika sering shj pergaduhan membaluti hbgn kita
jadi cukuplah setakat ni abang
saya undur diri dahulu


tapi mlm ini entah kenapa sy jd sgt2 gembira :)

Dia mengucapkan satu baris ayat yang sy rasa mcm nak terbang tinggi2
"Would u marry me?"
And awk sume mesti tahu kan apa jwpan sy
"yes, i do"

Ya Allah
Moga dialah orgnya ya Allah
Dia sentiasa menyenangkan
Dia sentiasa membahagiakan
Tawanya menggembirakan siangku
Senyumannya menjadikan malamku lebih indah
Aku syg dia
Aku sgt2 cintakannya
Abdul Fatah bin Abdul Kadir :)

Monday, August 9, 2010

Cheryl Cole - Fight For This Love

love this much
dedicated for somebody
mr.tebu..

we gotta fight for this love ..


Friday, August 6, 2010

Maher Zain

For The Rest Of My Life with Lyric
---------------------------

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever II`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..

Wednesday, August 4, 2010

In Between

Ive got this confession
Where ive got this two guys in the line
Which one should i pick for my happiness
One is a man that is already listed as "silent boyfriend"
and the other one is really2 nice to me and i found beautiful in him...but hes just one of my bestfriend

This silent boyfriend of mine
Hes officially is my boyfriend
But never been there for me whenever i needed
and yet we just realized that both of us doesnt fit to each other
We just keep on holding in to this relationship

And this my very bestfriend
Hes always there
To hear me cry
To talk to me and lullaby my sleep at night
To comfort me when i get cold
To sing with me when im down
Hes just too care
And he never left me...

So im in dilemma
Which one should i go for
Cannot go for both
Not fair for each one...

Ya Allah...
berikanlah jalan...
or else i dont need to pick any of them
just pick one out of another million guys...

So in dilemma.... -__- !

Monday, August 2, 2010

Esok hari besar utk PISMP SN Sem 8

MQA !!!!!


waaaa !!!!




Semoga esok semuanya akan berjalan dengan sgt lancar
dan semoga kami lulus akreditasi ijazah kami ini..

Good luck utk 11 org kwn2 utk interview
1) Meera
2) Wong
3) Adlisham
4) Syed
5) Shafizan
6) Rohaizy
7) Pqa (rumate ^_^)
8) Hafiz
9) Aslam
10) Ku Liana
11) Zariq

dan juga utk fail MQA
1) Rohaizy
2) Aima

Gudluck utk semua ye..
Jia YOU!!
Gambatte !
Moga Berjaya !

Doa kami sentiasa bersama2 anda..
Amin.

Sunday, August 1, 2010

Sangat Bengang !




Oh
.. mmg aku sgt2 bengang arinih !
adelah sorg tua ni
betul2 mencabar kesabaran aku
cukup2lah nama kau buruk kt tempat ni
cukup2lah gelaran mak ikan yg kau dpt
cukup2lah kau cuba mengHIJACK semua kwn2 aku
cukuplah oi...cukuplah
sesak mata den nih haa
tgk gerak getik kau ketika di hadapan
lihat cara kau melayan mcm menari sewang
dengar kata2 manis melekit2 keluar dari mulut kau
benci aku oi..meluat . bluek ~~

BULSHIT !!
KISS MY ASS !!
BODOH !!
BAHLUL !!
tuudddddiiiaaaa...
bahasa apa yg kau pakai tu
kau ingat kau besar kau boleh suke hati pakai bahasa apapun
kau tu org yg sepatutnya kami hormat
bukan org yg akan kami kontang kantingkan
semakin hilang hormat kami kpd kau wahai TUT
kau sedar x yang cara kau bkn menjadikan kitorg makin senang dgn kau
tp makin membuatkan kitorg makin X RESPEK BEB.. X RESPEK WA KATA LU..


lagi yg buat aku bengang btul
boleh pulak kau sebut nama aku
SITI NOR FADHILAH
S**l betul pompuan tua ni
aku x carik pasal ko korek pulak eh
Ko bikin hati wa panass duh
Pastuh boleh pulak kau nak sinis2 aku eh
wadefak !
drop dead la TUT

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...