Wednesday, December 8, 2010

Down amat

Kalau satu hari ada manusia yang menyebok atau takde keje (sebab takkan ada manusia yang baik and ikhlas nak amik berat dalam dunia nih dah skrg) tanye aku soalan berbunyik macam nih

Pernah rasa macam sedih sgt tak?

Aku akan jawab ada. Iaitu hari ini bertarikh 8 Disember 2010. Hari paling sedih, paling down, paling bangang dalam hidup.

Sebab apa hari tuh hari paling down dalam hidup kau?

Aku kalau setakat boifren buat hal, aku takkan heran sgt. Kalau setakat member buat hal walaupun hal plg besar cthnya rampas boifren aku, aku takde hal. Sumpah aku mmg takde hal. Setakat nanges-nanges 2,3 baldi settle masalah. Tapi kalau family aku buat hal, tambahan pulak mmg aku dah lama bersabar dan bertahan cuba untuk positifkan keadaan tapi kepala aku makin kena pijak, Oh, ini kes berat beb ! Bila sedih yang amat kite bukan rasa nak nanges tau, rasa mcm skrg aku nak lari dari rumah and malas nak tanye kabar mana-mana sedara aku pun. Satu hal demi satu hal dtg. Masuk bab family yang mmg dah bertahun aku simpan sabar tp malam nih badigol tuh buat hal mmg aku berang beb. Aku mmg susah gile nak naik berang, susah nak marah apatah lagi nak baran-baran, buat dosa free aje, tp hari ini dia cabar kesabaran aku !

So apa yang kau akan buat masa kau tgh gila-gila down tuh?

First, jgn harap aku nk senyum. N thanx lah utk seisi rumah nih yang sedar aku tgh bengang. So tak kacau aku kecuali sorg nih yang keje asyik nk carik pasal ! Kau jaga sket eh..kau tuh muda dari aku, kalau aku tak restu, konfem kau takkan lepas exam sem kau. Ko jaga sket. Plg mudah cara nak settle hari yang plg bangang dlm hidup aku nih ialah dgn TIDO.


Ade ke org pedulikan aku hari ini?
Takde. Takde sape.
Yang ada, kepala asyik kene pijak.

Adios.

0 beautiful judges:

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...