Thursday, December 30, 2010

Bunga rindu yang kian mekar

Angin malam yang dingin
Bintang seperti bergilir mengerdip
Cantik!

Fikiran terus menerawang jauh ke dalam langit yang berbintang
Terus menuju pada semua kenangan yang indah :)
Ya... Betul kata kau bintang
Aku rindu semuanya
Pada setiap gambaran kenangan
Malah jiwa aku, roh aku turut sama gembira
Senyuman menguntum pada langit yang berbintang
Bahagia !

Kenangan
Aku mahu ke sana semula
Oh tuhan, kadang-kadang aku teringin benar lihat Doraemon itu wujud
Tentu dia kaya aku selalu sewa kenderaan masanya
Gila !

Jika rindu itu ialah bunga
Tentu milikku sudah berkembang mekar sekarang
Sangat mekar
Dan tentu indah
Rindunya !

Kau yang terindah
Hanya kau
Fatah...

PS : Puisi pendek yang dikarang di saat kepala yang amat saket tapi hati teramat rindu. Menghitung masa untuk bertemu. Aku sayang dia.

4 beautiful judges:

Shaheila Malek said...

Nice.... :)

Shag said...

Amboi! Sakitnya terasa sampai ke sini ;) MOGA CEPAT BERTEMU ya!! :D

Oh ya. Kak Dilla. UniKL tu dah di iktiraf oleh MQA. Mama suruh amik je UniKL sebab dekat Jln Cultan Ismail kampusnya. Plus, kos akaun. Abah pulak suruh Shag pilih. Shag takut kalau amuk UniKL, Shag tak boleh masuk DL utk tebus rm800 yg lebur utk UiTM baru2 ni. Takut pensyarah tak sehebat kat U lain.

Tapi, kalau pilih UiTM. Shag takut tak boleh bawak kos kewangan tu. Sebab, pensyarah ada cakap kos tu banyak membaca. Shag tak suka membaca. Dan, Mama cakap kalau nk p Kelantan, kos dah besar. Sebab nak bermalam kat hotel 1 malam. Paling murah pun mungkin dlm 1 2 ratus jugak. Tak masuk minyak dengan tol lagi. Makan~ Haigoo. Pening Shag.

Dua dua ada cons and pros nye. nak solat istikarah, rasanya dah tak sempat. Lusa dah nak gerak Kelantan. Hmph~

Rasa nak nagis ;'(

TunTeja said...

alololo..saba ye :)

mien said...

alah swet nyee :)
hehe. semoga kekal bahagia hingga akhir hayat yea :)

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...