Tuesday, October 5, 2010

Terharu dgn seorang kawan ^_^

Org kata bila berkawan kena bersungguh2
Bila berkawan kita kenalah ikhlas bukan bersebab
Susah senang kita sama-sama. Itu moto sahabat yang sepatutnya.
Seorang sahabat sejati adalah org yang mana ketika susah, ketika berduka, ketika sedih dia masih setia di sisi menjadi bahu, menjadi telinga dan sentiasa memaafkan kesalahan.

Malam ini, mata saya menyaksikan pengorbanan seorang sahabat sejati saya
Nama dia HAZIRAH ZOLKIFLI.
Nak tahu x apa yang bagus sgt tentang dia?
Okeh.
Ceritanya bermula begini...

Saya dh berjanji dgn Fatah untk attend wedding along Fatah on 9th oct. So sy memang dh plan habis2 utk that wedding termausklah beli baju warna merah seiring dgn theme of the wedding. And this girlfren of mine, Zirah:) plan nak buat open house on 2th oct. Until at one time she had to cancel the date sbb hal2 tertentu. So dia change the date to 8th oct. Siap mintak abah die cuti semata2 utk open house tuh. And tarikh die tuka adelah tarikh saya akan ke wedding along fatah !! OMG ! so skrg sy kne memilih. and dek krn janji sy telah pilih along fatah. sy xsampai hati nak gtau ZIRAH sbb dia sgt2 happy dan sgt2 gembira. Tgk dia happy pun sy dh terasa sgt2 x sampai hati nak gtau. Until one day saya tahu dia sgt2 kecewa dgn sy sbb sy x attend open house dia. dan sy xgtau dia pon yg sy xdpt pegi open house tuh sbb sy akan ke rumah Fatah.

Sy nih besfren dia ! dan ini adelah final year kitorg. dan sy masih pilih Fatah? Kalau dh view org2 lain mmg sy dikategorikan teruk, tp sy dah plan sume bende sebelum raya lagi. So sy dan ZIRAH mmg ade perselisihan faham sikit. Saya dah buat dia sgt2 kecewa. Silap sy. Saya x gtau dia awal2 sbb sy xsampai hati nak lukakakn hati dia. So td ZIRAH ajak g makan luar dgn akak dan fiqah. So mmg dlm hati tuhan jeh tahu betapa berdebarnya sy mase naik kete ZIRAH td and duduk sebelah die pulak. So i was looking for a right time to tell her everything that Fatah and I was planned. Fatah suruh sy attend open house dia, and now sy nak tanye ZIRAH samada boleh x sy tido umah dia sbb boleh blk pagi Jumaat then trus g Melaka. Then dia ckp actually dia xkesah. Dia cuma terkilan and kecewa sbb sy xgtau dia about my wedding plan. Dan dia dh terima maaf sy. Kat cni nampak ZIRAH adalah seorag sahabat yang mudah memafkan. Dan dia sgt2 menerima kesilapan kawan2 dia dgn terbuka walaupun dia sendiri terluka. Thanx sayang.

Okeh. Setel kt situ. ZIRAH bwak pulak sy g stesen bas utk bli tiket sy g Melaka. Korang nampak x kebaikan sahabat sy nan sorg nih. Dahlah sy sakitkan hati dia, dia boleh pulak bawak sy g beli tiket padahal sy ade kete sendiri.

Okeh. Setel bab tiket. So blk rumah. Tgh sibuk2 sy ngadap internet, ZIRAH masuk blek. Guess what?? Dia hadiahkan sy selendang ! (Gambar ada di bawah) AGAIN ! Saya terharu !! Dalam dia mrah, dalam dia sedih, dalam dia kecewa, dalam dia terluka....dia bg sy selendang..sbg hadiah birthday. TERHARU T_T. Sgt2 terharuu..... Terima kasih ZIRAH. Saya syg kamu ZIRAH. Saya syg juga FIQA, AKAK, NAZ, ELYANA, PAAN, AIMA, MEKLIN, LIANA,AISHAH, MARDIAH dan kawan2 lain ^_^.

cantik kan?? suke! sbb sy xde selendang jenis nih
Nilah Zirah :)
Depan dari kiri: Naz, Pqa. Blakang : akak, zirah. sume nih nyawa sy:)

nak pakai dgn baju merah ke wedding along fatah nanti :)


2 beautiful judges:

t-cher pqah said...

wehh aku nipun nak gakkkkkkkkkkk..ahh ko buatlah aku marah sama..nt ko leh hadiahkan aku kapal terbang pat blas bijik

Unknown said...

hhahahah
nntilah aku wat entry utk smuaorg keyh syg..
:)

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...