Tuesday, October 5, 2010

Antara dua

Assalamualaikum
Hye stalker2 yang disayangi sekalian alam

Hurm..malam nih nak ckp psl ape eh
Okeh. Nak ckp psl Fatah lagi kut. huhu.
So nak ckp tentang apa lagi sbb sume benda mcm dah ckp. huhu.

Utk info sumeorg, skrg nih saya sedang mengalami satu saat plg genting. Yang mana ada dalam satu keadaan yang perlukan saya untuk memilih.antara kawan dan Fatah.
Ini bukan kawan biasa2 aje..ini kawan baik. Kawan yang selama 4 tahun berkongsi suka dan duka. Kawan yang kalau boleh makan pun nak sepinggan dan secawan.
Dan Fatah. Sebab apa saya pilih Fatah? Sbb sy dah berjanji. Bukan sebab dia kekasih sy, tapi sbb janji yang kami buat sebulan yang lepas.

Okeh. Antara kawan dan Fatah kali nih mmg sy pilih Fatah. Bukan sbb sy nak abaikan soal kawan, tapi ini soal JANJI ! Mmg sgt berharap kawan ku kamu faham keadaan saya. Bukan sy nak membuang persahabatan ini, tapi saya kena pergi pada dia. Keluarganya sedang menunggu saya. Semuanya telah diaturkan. Saya tidak boleh suka2 hati untuk membatalkan sesuatu yang dikira sgt besar maknanya buat keluarga Fatah. Kamu pun punya keluarga kekasih yang perlu dijaga hatinya. Kamu tentu lebih faham keadaan sy. Saya benar2 berharap kamu akan faham. Kerana selama ini pun saya boleh menerima kamu dan kesalahan2 kamu, apa salahnya kali ini kamu pula buat perkara yang sama kpd sy kawan.

Dan Fatah. Terima kasih kerana cuba menghiburkan hati saya yang berduka hari ini. Terima kasih kerana cuba menceriakan hari sy hari ini. Biarlah apapun org lain mahu fkirkan, tapi saya dan awak tahu yang kita buat ni tidak salah langsung. Janji telah pun dimeterai sejak sebulan yg lalu. Terima kasih kepada 50 minit panggilan awk tadi yang menghiburkan hati sy. Terima kasih krana menyokong saya sentiasa di belakang. Walaupun kadang2 lidah kita tergigit, dan perselisihan faham berlaku, awak masih tersenyum di sana dan menerima sy semula. Terima kasih krn awak tidak marah kepada apa yang telah menyebabkan saya berduka. Terima kasih krn awak menerima kawan2 sy seprtimana saya menerima mereka. Saya sgt2 menghargai itu semua.

Kawan, sy berharap kamu dapat reda dari rasa marah dan kecewa kamu kerana sy tidak sengaja kali ini tidak memilih kamu. Bukan soal 4 tahun atau 4 bulan, tapi ini soal JANJI. Saya percaya jika sy letakkan kamu di situasi skrg sudah tentu kamu memilih seprtimana apa yg sy pilih. Sebab saya sgt kenal kamu. Kamu tentu saja akan memilih jalan yang sama dgn saya ketika ini. Kamu pun mcm sy, punya hati seperti saya, hatimu pada kekasih tiada apapun yang bisa menghalang. Sy sgt kenal kamu. Tapi sy xpernah mengungkit apa-apa kelemahana kamu pun selama kamu memilih kekasih kamu berbanding kami. Sy amat berharap untuk kali ini kamu redhakanlah saya untuk pergi. Untuk kali ini. Sy pohon pd kamu kawan. Sesungguhnya saya sayangkan kamu dan persahabatn 4 tahun ini. Sungguh sy tak tipu.

Buat Fatah. Kamu sahabat dan kekasih yang luar biasa. Tawamu membawa seribu kegembiraan. Kata-katamu menghidupkan hati yang mati. Senyummu menyegarkan ruang rindu. Ceritamu seperti pelangi selepas hujan, sgt menyenangkan jiwa yang mendengar. Terima kasih buat segala2nya sayang. Thank you for everything. Terima kasih krn menjadi tempat bersandar, menjadi bahu yang menahan, menjadi telinga yang selalu mendengar dan hati yang menyinta dan merindu. Sesungghnya saya mencintaimu.


1 beautiful judges:

Siti Shazwani Md Yusoof ialah... said...

menara taming sari...tempat saya dan naza mula2 nk jalan2 kt melaka n..tempat kami gelak guling2x lepas tgk insiden budak muntah sblm naik menara nih...hahahah merana beb!

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...