Tuesday, September 14, 2010

3 nenek, 3 peristiwa, 1 soalan

Hehe..
lps bace satu entry from blogger name ain :)
Trus teringat sy pon ade satu cite berkaitan ttg what my family think about my future husband

At this stage
atau at this age
sumeorang yg sy jumpe mase raye akan tanye psl jodoh

Mcm makcik2 sy kate kt sy mase raye kedua arituh
" badan macam ko nih dh boleh kawen dh kak " - makcik Ipah
" dlu zmn makcik la kak, after finish degree jeh trus kawen " - makcik inor
" ko tuh gatal adeq inor oi " - makcik ipah
(mereka ini adik beradik..hihi)

Peristiwa SWEET (psl jodoh2 la ni) bermula di sebuah rumah nenek sedara yang pertama :))


Peristiwa 1

Mase tuh nak g beraya kt umah nenek burung
(kami gelar die nenek burung sbb die byk sgt bela burung)
Mcm biaselah bile kite naik umah org kite kenelah bersalam dgn tuan umah
and sy akan cium pipi nenek2 sedara sy ni :)
So tibe2 aje nenek tanye

Nenek : Org dekat ke org jauh nih
Saya : Org ape nek? (dlm nada buat2 x faham..hehe)
Nenek : Ala...org dekat ke jauhh... Kalau jauh nenek nak ikut hantar.
Saya : Haha..ha..ha.. (gelak2 cmpur malu).. Nenek nih ada2 ajelah.. haha (sambung gelak cmpur malu)
Nenek : Betul nih kak. Nenek nak ikut hantar. Nenek nak tgk akak g sane
Saya : Nenek..nenek nak tgk sape.. (hehehe..malu)
Nenek : Nenek nak tgk dialah kak. Nenek nak ikut tau kak.. Ingat tau. Jangan lupa nenek.
Saya : Yelah nek... :)
Nenek : Nanti kite naik bas kan? Jgn lupe nenek tau. Nenek nak ikut sgt2.
Saya : Senyum... ( dlm hati..aduhai..org melaka jeh nek..dekat aje..nenek pon x smpat tido dah sampai :)

Notakaki : Teringat Fatah kejap pagi nih



Peristiwa kedua

Bermulanya cerita kedua di rumah nenek sedara yg kedua atau namenye nenek Imah slps sy ke rumah nenek sedara yg pertama tadi :)

Mcm biase sampai2 umah aje salam dan cium pipi nenek.. :)

Saya : Selamat Hari Raya nek.. Nenek sihat ke..
Nenek : Alhamdulillah sehat (sambil memegang tanganku dan mengusap2 tanganku)
Saya : Alhamdulillah.. baguslah nek. Lame x jumpe
Nenek : ( masih mengusap2 jari jemari ku.. Tetibe die angkat satu jari dari tangan kananku dan membelek2 cincin pemberian mak)
Saya : (blur...)
Nenek : Haaa...ape nih? ape nih? Ya Allah..cantiknye.... X bgtahu pun kak
Saya : Bgtahu ape nek..
Nenek : Ni cincin nih.. Org mane kak?
Saya : Haha..ha..haha... (gelak2 sambil malu2) Nek..nih sy punye nek...
Nenek : Yelah..mmg la kakak punye.. Sape yg bagi nih kak..
Saya : Ya rabbi.. nenek..nih mak bagi nek.. betul..
Nenek : Ye ke niiii.... Sambil menunjukkan gigi emasnyaa yg kuning berkilat...
Saya : Yelah nek...ish2..huhu (senyum tahan malu...ngee:)
Nenek : Kalau ade pape..gitaulah nenek ye.. Nenek nak ikut
Saya : Yelah nek (dlm hati : baguslah..dh tempah awal2 dua seat dlm bas utk nenek sedara utk rombongan kawen..hehehe:)

Notakaki : Teringat Fatah lagi.. :)




Peristiwa tiga

Nenek belah mak dtg umah
Mase duduk kt meja makan
Entah tetibe nenek tanye

Nenek : Kak, sape yg dpt rampas cucu nenek nih? Org dekat ke org jauh?
Saya : Haa?? (hampir tercekik ayam)
Makcik : Ko dgr x kak? Org dekat ke jauh si lelaki yg nak rampas ko dr nenek nih ..
Saya : Hahaha..ha..ha ( Adoi...nak jwb ke x nih..gawat nihh...)
Nenek : Kalau nak cari, biar carik yg baik2. Yg agamanya bagus. Personalitinya bagus. Boleh jaga sampai akhir hayat. Cinta nih bkn utk seminit dua aje. Ia perkongsian hidup spjg hayat
Saya : hehe..insyaAllah org dekat jeh nek.. bkn org utara..bkn selatan.. Tp bkn org jawa lah.. huhu. (fuh...nk meletup mulut..statement xleh blah dh terkeluar)

Notakaki : Fatah !!!....tolonggggg...

2 beautiful judges:

cik nurulain said...

hehehe. naaakkkkk jugakkkkk! rmi nya nenek u. sume concer psl jodoh u ek? bgus2....

Unknown said...

nih sume adik beradik arwah nenek i la ain :))
alaa..body i besar ain..
i nih berisi...maybe dats y mereka sume bertanye berkenaan jodoh i..hhe
so moral : jadilah berisi mcm i.. hahahahaha
kidding aje ain syg :)

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...