Monday, August 22, 2011

Sory sayang, cikgu nak pengsan ni

Ya Allah.. mengantuk sungguh mata hari ini
Syaitan takde, iblis pun takde, so nih apa yang buat mata aku rasa berat sangat nih ?
Sape pulak yang dok bergayut kat kelopak mata kalau syaitan, iblis sume takde nih .. @_@'

Ketika kelas DSV 1 Eugenia...........

OMG ! tak tahan dah mata nihhhhhh
Ya rabbi...apesal lah mengantuk sangat nih..
Nih yang takde mood nak ajar subjek art nih.. *dahlah bukan opsyen aku :'(

Hey budak-budak, apekata korang sume buat kerja sendiri
*eh, tak boleh tak boleh..karang haru biru kelas. dahlah budak darjah 1

Hey budak-budak, apekata kita pergi library
*eh, tak boleh tak boleh...byk sgt lah pulak protokol kalau nak bawak budak darjah 1 masuk library. nak kena macam itulah, macam inilah. Dah tu kalau bising, mampus I

Hey budak-budak, cikgu bagi awak kertas lukisan, awak lukislah apa-apa yang awak suka
*hurm....macam best! tapi......tak bestlah..bosan budak-budak nih karang. Kesian.

Hey budak-budak, korang buatlah apa-apa kerja rumah yang cikgu lain bagi
*tapi..tak bestlah pulak. Macam apa jeh cara nih. Tak bagus kalau buat sambil lewa kerja yang diberi. Lagi pulak kalau itu soalan BM, manelah aku tahu wacana-wacana terbaru bahasa Melayu. Kan bahasa itu hidup, ia sering berubah-ubah.

So mengajar mcm biase jelah..
Today buat origami, origami baju
Mula-mula masa demonstrasi, okeh jeh sume dengar, diam aje duduk tempat masing-masing

Selepas aje aku bagi kat diorang kertas warna nak buat origami, hancuss.
Cikgu! Saya punya tak jadi pun!
Cikgu! Saya nak kaler merah sama ngan kawan saya!
Cikgu! Tadi cikgu suruh lipat kanan pastu?..
Cikgu! Dia amik kertas saya! Sepatutnya saya punya kaler kuning..
Cikgu!
Cikguuu!
Cikguuuuuuu !

Adeh..deh....

DIAM !!!!!!!! nak terkeluar anak tekak aku jerit macam hape

Sorry ye sayang...cikgu nak pengsan ni

Terus duduk dan membiarkan budak-budak terkebil-kebil
Mengantuknyaaaa :'(....korang buatlah macamana pun origami tuh..nak lukis ke,nak koyak ke, ikut sukelah..
Cikgu nak rehat sekejap..

The end

Such a nice quatation
Tapi kalau cikgu dah mengantuk?..


3 beautiful judges:

ArulchelseA said...

klau prasekolah lg bleh pengsan jwbnye.. kih kih kih

Nazryn Mishar said...

akhirnyaaa~ cikgu menyerah kalah!

yess. cikgu sudah tido, mari kita maen! ;D

Nazryn Mishar said...

akhirnyaaa~ cikgu menyerah kalah!

yess. cikgu sudah tido, mari kita maen! ;D

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...