Saturday, October 15, 2011

Bussiness Fight?


Assalamualaikum

Sejak akhir-akhir ni bengang dengan sesetengah individu ni
For spesific, they are all my friends back at my studying time
Sebab bengang?
Nak tulis kat sini pun tak tahu macamana nak susun ayat
Senang cite ada berkaitan dengan gaya hidup masing-masing la

As you know, Im a Herbalife Distributor
Tapi sy bukanlah seorang yang aktif
Senang cerita sy nih hanyalah seorang Herbalife consumer jeh
Amik Herbalife untuk suplemen kesihatan and turunkan berat badan
Sebab sy memang aktif buat exercise petang-petang, so Herbalife ni act as a analyst utk sy turunkan berat and get my body outrageous fit.
Sebab memang kawan-kawan yang amik Herbalife nih claims badan diaorg tak menggeleber bila lemak dah hilang, protein dalam produk nih akan direct buat badan kita reshape.

And yang buat rasa bengang bila ada beberapa orang kawan yang jual produk kesihatan lain ni dia cuba buruk-burukkan produk yg saya makan nih
Ceritanya bermula apabila kebetulan sy ada syorkan pada seorang kawan nih, A.
A nak turunkan berat badan so tak salah lah sy nak syorkan pada dia amik banyak sekaligus
And bila dia amik banyak, sy terus takde apa-apa untung pun dari sales tu
And i seriously dont care sebab its jus a SHARING for caring sebab A adalah kawan sy

And adalah umat Muhammmad ni buruk-burukkan produk yang A makan nih supaya A boleh turn pulak pada produk dia
Hey kawan! Wat de heck ??
Aku bukan marah sebab kau cantas bisnes aku, sebab macam aku cakap tadi aku takde untung pun walau aku jual juta-juta pada A ni
Tp aku marah sebab kau kurang AJAR !!

Aku nak nasihatkan kau eh kawan since kita pun sama-sama belajar berniaga
Kita ni bila nak buat bisnes yang halal, diberkati and supaya berpanjangan kenalah buat secara betul
Kau nak promo produk kau ke ape ke janganlah kau lanyak produk lain pulak
Aku tak penah okeh lanyak produk lain masa aku promo Herbalife ni
Herbalife pun memang tak penah ajar kitorg supaya kurang ajar dengan memijak produk lain semasa mempromo, we talk only about the healthiness, never more, never cross the line dude
Kau nak bagi talk, bagi ajelah
Kau cerita lah apa yang bagus pada M****** kau tu, apa yang produk M bole janjikan pada biologi kesihatan tubuh badan, apa efek-efek yang bagus bila consume produk M ni and bila orang tanya apa BEZA DENGAN HERBALIFE or produk-produk lain kau pepandailah goreng bhai

Ada gak antara kawan-kawan kau yg PM aku kat FB tanya apa beza Herbalife dgn produk M
And aku MEMANG tak penah nak sebut pun apa-apa keburukan produk kau
Aku cerita sume kelebihan Herbalife yang aku rase produk M takde
Tapi aku takdelah mention produk M takde kelebihan-kelebihan ni, aku anggap aje dalam hati
At final stage aku cuma boleh bagitahu diorg terpulang mahu percaya atau tidak sbb apa yang aku bgtahu ialah efek-efek positif yg jadi pada aku, kalau nak tahu betul-betul kena beli and rasa kelebihannya sendiri, and kalau takde apa yang berlaku, stop purchasing, abeh cerita

Get a life lah dude
Kau nak buat sales jangan calit najis kat orang lain
Aku boleh diam 100 kali bila dengar benda kau cantas-cantas ni
Tapi ini dh 101 kali wey, aku tak tahan da
And pulak 1 hari ada minah ni PM aku kat FB konon-konon nak tanya rahsia aku sihat
And aku pun bgtahulah sumanya
Sekali tu tadi aku ternampak satu perkara yang rupa-rupanya dia adalah downline kau
Dey minachi, kau tak payah nk korek-korek rahsia produk lain melalui consumer boleh tak?
Apa? Kau rasa tercabar ke? Atau kau nk copy benda-benda yang aku cakap and masukkan dalam talk kau?
And nanti kau boleh lah bg testimonial produk kau dengan kata ada customer Herbalife nih lose weight amik masa sampai berbulan-bulan berbanding dengan produk M yang bleh turunkan berat dalam masa sehari aje?
Ceh. Sabar ajelah.

So kepada distributor-distributor produk, sila jangan pijak-pijak semasa berjual ye
Nanti salah pijak buruk padahnya

Kbai!






0 beautiful judges:

The togetherness

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...